The marxist philosophical basis of socialist literature and art

نویسندگان

چکیده

Abstract: Socialist literature and art are constructed on the basis of Marxist philosophy. The “people character” socialist is based fact that philosophy abandons individualism focuses a wider population’s freedom happiness. Therefore, take people rather than individuals as subject expression. Realism, basic principle literary artistic creation, materialism “typical environment typical characters” proposed by classic writers for creation method formed applying philosophical concepts organic combination objective world human subjectivity, nature social history to concrete in theory. regards sensibility aesthetics important elements play practical role. It believes not limited subjective people, but have possibility connecting with external world. must pay attention aesthetics.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

Philosophical Basis of Biofeedback

Modern Biofeedback Technique is the implementation of psychosomatic interrelationship in respect to health and disease, the psychophysical principle is utilized for psychosomatic self regulation. The basic concept of biofeedback training are well considered in the Vedas, and Yoga system of Indian philosophy. The concept of biofeedback training depends on the ancient philosophical concept of min...

متن کامل

the aesthetic dimension of howard barkers art: a frankfurtian approach to scenes from an execution and no end of blame

رابطه ی میانِ هنر و شرایطِ اجتماعیِ زایش آن همواره در طولِ تاریخ دغدغه ی ذهنی و دل مشغولیِ اساسیِ منتقدان و نیز هنرمندان بوده است. از آنجا که هنر در قفس آهنیِ زندگیِ اجتماعی محبوس است، گسترش وابستگیِ آن با نهاد ها و اصولِ اجتماعی پیرامون، صرفِ نظر از هم سو بودن و یا غیرِ هم سو بودنِ آن نهاد ها، امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. با این وجود پدیدار گشتنِ چنین مباحثِ حائز اهمییتی در میان منتقدین، با ظهورِ مکتب ما...

the analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films

از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...

15 صفحه اول

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: Trans-form-acao

سال: 2023

ISSN: ['1980-539X', '0101-3173']

DOI: https://doi.org/10.1590/0101-3173.2023.v46n3.p255